mauritzdotter

Alla inlägg den 3 april 2015

Av åse mauritzdotter westin - 3 april 2015 12:31

Långfredag gör verkligen skäl för namnet. Som jag minns alla Långfredagar så har de varit oooeeeeerhööört låååånga. Det mesta är stängt. Inga människor ute på samhället. Ingenting alls händer.

Kanske en dag att försöka varva ner på. Kanske en dag för eftertanke.

Jag försökte verkligen ha den känslan i mig i morse när jag steg upp. Morgokaffet smakade extra gott, men röksuget var gigantiskt! Så, jag blev tvungen att gå ner och kasta in en tvätt, skura lite golv och ja, ni som slutat röka vet säkert att man får massor med energi. Eller kanske snarare det är fråga om en fruktansvärd rastlöshet. Måste göra något hela tiden. När jag kom ner så hade vår eländiga torktumlare, som vanligt inte torkat kläderna, utan jag var tvungen att hänga in dem i torkskåpet. Och när jag stod där och plockade med mina kläder, kom jag återigen att tänka på detta med eftertanke. Ett perfekt tillfälle för lite "Mindfullness i vardagen".

Lever jag mitt liv, som jag vill ha det? Finns där utrymme för mina behov? Vad är det som gör mig glad i vardagen?


Tankar jag aldrig annars brukar ägna så mcket tid åt alls. Kanske inte så dumt ändå ,med en helt vanlig "Påska-tvätt"!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Åse heter jag och jag tror att jag kommer skriva om saker som, sker, inte sker och som jag önskar skulle ske...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

   

Åses Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards