mauritzdotter

Direktlänk till inlägg 2 april 2015

Ulla Billqvist och jag

Av åse mauritzdotter westin - 2 april 2015 09:52

Tänk att det ska vara så jäkla svårt att varva ner! Upp som ett skott ur sängen, kasta igång kaffebryggaren. Slukar kaffet i några klunkar. Kutar in i duschen. Försöker lugna ner. Bråttom, bråttom på med lite mascara. En snabb titt i spegeln och konstaterar att, nix inga kilon har avvikit denna natt heller. Men åh!

Ut med dammsugaren. Springer runt med den i hela lägenheten. Ludvig tror att jag är galen. Han har slängt sig, så där nonchalant över fåtöljryggen och tittar på mig med en trött, lite nedlåtande blick.

" Men snälla, lugna ner dig!" , ser han ut att tänka. Hans blick får mig ändå att sätta mig ner en stund. Ett djupt andetag, ner med axlarna. Varför springer jag så? Mot vad? Jag har ingen tid som helst att passa idag. Inte heller imorrn.  Måste börja påminna mig själv att sätta mig ner ibland och bara...andas. Lyssna på lite Ulla Billqvist och drömma mig bort till en tid då man rökte cigaretter med eleganta munstycken.

Sätta mig ner och vänta in min själ.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åse mauritzdotter westin - 28 april 2015 05:41

Så många nätter utan sömn nu. Jag längtar innerligt efter sömniga, nattliga drömmar om prinsar på vita springare, mardrömslika tunnlar, raserade hus, tappade tänder och sommarängar. Men tankarna rasar på i mitt huvud, mina blodsprängda ögon värker ...

Av åse mauritzdotter westin - 16 april 2015 05:22

I går kväll kom en god vän hem till mig. Slängde sig ned på en stol framför köksfläkten, tände en cigarett och drog ett djupt bloss och sa "Ibland blir jag så trött på människorna!" Jag slängde mig ned på en stol bredvid, tände en cigarett och vips...

Av åse mauritzdotter westin - 16 april 2015 05:22

I går kväll kom en god vän hem till mig. Slängde sig ned på en stol framför köksfläkten, tände en cigarett och drog ett djupt bloss och sa "Ibland blir jag så trött på människorna!" Jag slängde mig ned på en stol bredvid, tände en cigarett och vips...

Av åse mauritzdotter westin - 12 april 2015 05:51

Igår höll jag en föreläsning om kroppspråk och attityder. Det var en fantastiskt rolig dag och för första gången på länge, tyckte jag inte att det kändes jobbigt efteråt, över att jag "tagit plats".  Det gjorde jag tidigare. Det var ju en väldigt m...

Av åse mauritzdotter westin - 11 april 2015 07:15

Godmorgon på Er! Idag tänkte jag skriva lite tankar om "energislukare"...Men ju mer jag börjar tänka på temat, desto mer fastnar liksom tanken och jag får liksom som en jobbig känsla i kroppen...kan inte sätta fingret på vad det beror på. Så jag må...

Presentation


Åse heter jag och jag tror att jag kommer skriva om saker som, sker, inte sker och som jag önskar skulle ske...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

   

Åses Gästbok


Skapa flashcards