mauritzdotter

Alla inlägg den 1 april 2015

Av åse mauritzdotter westin - 1 april 2015 15:09

Jag trodde att jag vaknade till en helt vanlig dag. Men efter morgonkaffet och ingen cigarett, kände jag en underlig känsla i kroppen. Det var liksom en ljusboll, som kändes i bröstet. Ute hade det ramlat ned massor med snö och det borde kännas som vinter, men över den vita snön vaknade en strålande sol. Gnistande, stark och faktiskt lite varm lyste den mot mig. Ljusbollen växte sig starkare och det kändes liksom...ovant!

Våren har varit väldigt tung och mörk. Den 7 januari förlorade jag min bästa vän. Varje dag finns han i mina tankar och saknaden är stor och gör ibland så ont, så det är svårt att andas.

Och det är första gången sedan dess jag känt en sån här känsla i bröstet. En ljusboll, som växte sig starkare, allt eftersom solen steg.

Skulle det kunna vara lyckan, tro? Eller åtminstone glädje över våren, över vänner, över kärlek. Glädje, en ljusboll som sprider sig i bröstet. En glädje...över att finnas till!  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Åse heter jag och jag tror att jag kommer skriva om saker som, sker, inte sker och som jag önskar skulle ske...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

   

Åses Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards