mauritzdotter

Alla inlägg den 28 mars 2015

Av åse mauritzdotter westin - 28 mars 2015 03:48

Har ni ibland, liksom jag, drömt ungefär samma sak flera nätter på raken? Jag undrar vad sådant betyder...

I drömmen befinner jag mig ofta i en stor, gammal matsal och jag känner precis igen matsalen, som matsalen på Stiftsgården i Skellefteå. Runt bordet sitter hela min familj och andra släktkingar, tror jag. Känner inte igen dem, men det känns som att det är något slags julbord vi äter. Och allt är liksom inlindat i ett slags gammelrosa skimmer.

Dock så ligger matsalen, i motsats till Stiftsgården, på andra våningen...

Nästa natt är det ytterligare ett stort, äldre rum. En sal, som man skulle kallat det förr i tiden. Vi sitter i stora fåtöljer, röker cigarrer och tittar även här ut genom fönstret och jag ser att vi befinner oss på andra våningen. Utanför dinglar stilla stora snöflingor på den tomma gatan utanför. På andra sidan gatan ligger "gamla Nilsson Ur Guld Optik", som fanns i Burträsk fram till 90-talet, tror jag. Samma människor, liknande rum och vi har precis ätit en middag och allt i ett gammelrosa skimmer...

Känns alltid lite underligt när jag vaknar från dessa drömmar...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Åse heter jag och jag tror att jag kommer skriva om saker som, sker, inte sker och som jag önskar skulle ske...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

   

Åses Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards